ciekawe jak na krawężnik podjedziesz?
[O2] 1.9 tdi 2007.07. Gaśnie podczas jazdy!!!. Proszę o pomo
Zwiń
X
-
[O2] 1.9 tdi 2007.07. Gaśnie podczas jazdy!!!. Proszę o pomo
Witam Was serdecznie. Jestem posiadaczem dwóch Octavi II 1.9 tdi 105 km Z 2007R. Mam problem, ponieważ :evil: silnik gaśnie podczas jazdy :evil: I zapala się żółta kontrolka o awarii motoru. Na launch tool wyskakuje błąd 12546 P3102, 12545 P3101.Wymieniłem już przepustnicę na nową, zamieniłem te puszki od zaworów magnetycznych i nic nie daje. Wszędzie piszecie o przekaźniku 109 lub 458. Żadnego z nich nie mogę znaleźć. Bardzo Was proszę o pomoc, może ktoś wie gdzie jest ten przekaźnik lub na co się zamienił w 07.2007r. Dziękuję.
-
-
Re: 1.9 tdi 2007.07. Gaśnie podczas jazdy!!!. Proszę o pomoc
Zamieszczone przez mariombmWitam Was serdecznie. Jestem posiadaczem dwóch Octavi II 1.9 tdi 105 km Z 2007R. Mam problem, ponieważ :evil: silnik gaśnie podczas jazdy :evil: I zapala się żółta kontrolka o awarii motoru. Na launch tool wyskakuje błąd 12546 P3102, 12545 P3101.Wymieniłem już przepustnicę na nową, zamieniłem te puszki od zaworów magnetycznych i nic nie daje. Wszędzie piszecie o przekaźniku 109 lub 458. Żadnego z nich nie mogę znaleźć. Bardzo Was proszę o pomoc, może ktoś wie gdzie jest ten przekaźnik lub na co się zamienił w 07.2007r. Dziękuję.
Komentarz
-
-
Podo :? bno przeginałem z Caps Lockiem i admin mnie kasował. Sory. Jestem tak wnerwiny na tą octvkę, że zamiast przeczytać regulamin zacząłem pisać. Ogółem uważam, że skoda jest naj naj i po raz pierwszy mam awarię. Nie to, że się chwalę ale mam 4 skodzianki w tym 2 fabie (1.9 sdi, 1.4 bp) i 2 octavki 1.9 tdi. Oczywiście sdi jest najlepsza (280 tyś km i żadnej awarii. Więc poszedłem dalej, a dalej to więcej elektroniki i tu błąd skody. Myślę, że wiele Wam pomogę ale w tym temacie potrzebuję pomocy od Was. Czekam na podpowiedzi.
Komentarz
-
-
mariombm, sprawdź bezpiecznik w kabinie ( nr. chyba 24 10A - ten sam co do sterownika wentylatorów chłodnicy ). Może coś się porobiło z wentylatorem ( przyblokował się/uszkodził ) i wywala zasilanie także dla klapki gaszącej. Przekaźnik główny ( styk 87 ) to raczej nie jest, bo nie miał byś sprawnych wielu innych rzeczy np. świateł.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mariombm12546 P3102, 12545 P3101.
tłumaczenie
wyjaśnienie błędu P3102
tłumaczenie
co prawda liche te tłumaczenia ale być może nakierują gdzie szukać przyczyny.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
mariombm, mój błąd, bezpiecznik nr 24, ale w skrzynce bezpieczników wewnątrz komory silnika a nie tak jak napisałem w kabinie.
Jak dalej będzie źle, to zdejmij jeszcze gumową rurę idącą od klapki do intercoolera i sprawdź czy jak odpalisz a potem zgasisz silnik to, czy klapka się zamyka ( powinno to chyba nawet zadziałać bez odpalania silnika, wystarczy przekręcić kluczyk na zapłon a potem go wyłączyć ).
EDIT
Co do wiatraków to ten bezpiecznik nr. 24 to tylko ich sterowanie. Główny bezpiecznik zasilający wiatraki to nr 3 ( 50A ) z przodu/z boku skrzynki bezpieczników w komorze silnika, taki przykręcany na nakrętki. Jego też trzeba by sprawdzić. Jak wiatrak nie działa, a nie ma oporów przy kręceniu to mogły zawiesić się szczotki. Czasem perswazja młotkiem na to pomaga, jak nie to rozbiórka.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
mariombm, jak by się okazało, że B24 jest spalony i po wymianie dalej się pali, to odłącz wtyczkę od sterownika wentylatora ( sterownik jest zintegrowany z dużym wentylatorem ) a wtyczka od całości jest zamocowana na obudowie chłodnicy po jej prawej stronie ( stojąc przodem do auta ). Jak po tym zabiegu B24 nie będzie się palił, to znaczy, że coś "nie halo" z wentylatorami i trzeba z nimi powalczyć, bo robi się ciepło...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
No i zrobione. Ostrzeżenia dla Wszystkich posiadaczy O2!!! Czym prędzej trzeba to sprawdzić zanim wystąpi usterka. Więc kładziemy się na pleckach i odkręcamy osłonę silnika. Patrząc od przodu po lewej stronie chłodnicy mamy uchwyty; przewodu gumowego do cieczy, wiązki przewodów elektrycznych i czegoś tam jeszcze. Podobno bolączką O2 1.9 TDI 105 KM jest przecieranie się wszystkich przewodów w tym miejscu. Sprawdziłem w mojej drugiej O2 i też już prawie przetarte!!! Wystarczy poodginać te uchwyty, żeby się nie stykały. W ten sposób zaoszczędzicie jakieś 500,00 zł. Tyle kosztowała mnie wizyta w SKODZIE. Więc kładziemy się Panowie i sprawdzamy. Jeżeli u Was też się tak przeciera, to wpiszcie się w tym temacie. Zrobimy mini sondę. POWODZENIA.
Komentarz
-
-
mariombm, no kolego , masz u mnie duże piwo,faktycznie dzisiaj sobie pozwoliłem na sprawdzenie i stwierdziłem i kabelek we wiazce kabli jest juz prawie całkiem przetarty, jezeli jest to to , to znajduje sie on pomiedzy rozrusznikiem a rura gdzie idzie plyn chłodniczy, patrzac od dołu po lewej stronie czyli kierowcy. Ida tam trzy przewody, jeden gruby jak palec od masy drugi tez taki sam oraz właśnie te kabelki we wiazce, przecieraja sie od tego od masy. Ja zaizolowałem dodatkowo dołozylem koszulke z węzyka i odgialem blaszke mocowania tego kabla.
Faktycznie warto to sprawdzic. jeszcze raz dzieki za podpowiedziZałączone pliki
Komentarz
-
-
Panowie, właśnie u siebie sprawdziłem i przewód wyciera mi dziurę na kolanie.
Mam też prośbę, czy może podać lub wrzucić numer wg ETK-i tego węża (zaznaczyłem na czerwono na zdjęciach).
[ Dodano: Pią 18 Mar, 11 15:11 ]
Wytarcie wyczulem reka. Od gory go nie widac. Wyciera nie ten przewód co widać, tylko pod nim jest następny i to on jest winowajcą.Załączone plikiOctavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
Komentarz