[O2] 1.9 tdi 2007.07. Gaśnie podczas jazdy!!!. Proszę o pomo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ktoto37
    Classic
    • 2012
    • 1

    [O2] 1.9 tdi 2007.07. Gaśnie podczas jazdy!!!. Proszę o pomo

    ciekawe jak na krawężnik podjedziesz?
  • mariombm
    Classic
    • 2011
    • 27

    #2
    [O2] 1.9 tdi 2007.07. Gaśnie podczas jazdy!!!. Proszę o pomo

    Witam Was serdecznie. Jestem posiadaczem dwóch Octavi II 1.9 tdi 105 km Z 2007R. Mam problem, ponieważ :evil: silnik gaśnie podczas jazdy :evil: I zapala się żółta kontrolka o awarii motoru. Na launch tool wyskakuje błąd 12546 P3102, 12545 P3101.Wymieniłem już przepustnicę na nową, zamieniłem te puszki od zaworów magnetycznych i nic nie daje. Wszędzie piszecie o przekaźniku 109 lub 458. Żadnego z nich nie mogę znaleźć. Bardzo Was proszę o pomoc, może ktoś wie gdzie jest ten przekaźnik lub na co się zamienił w 07.2007r. Dziękuję.

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Re: 1.9 tdi 2007.07. Gaśnie podczas jazdy!!!. Proszę o pomoc

      Zamieszczone przez mariombm
      Witam Was serdecznie. Jestem posiadaczem dwóch Octavi II 1.9 tdi 105 km Z 2007R. Mam problem, ponieważ :evil: silnik gaśnie podczas jazdy :evil: I zapala się żółta kontrolka o awarii motoru. Na launch tool wyskakuje błąd 12546 P3102, 12545 P3101.Wymieniłem już przepustnicę na nową, zamieniłem te puszki od zaworów magnetycznych i nic nie daje. Wszędzie piszecie o przekaźniku 109 lub 458. Żadnego z nich nie mogę znaleźć. Bardzo Was proszę o pomoc, może ktoś wie gdzie jest ten przekaźnik lub na co się zamienił w 07.2007r. Dziękuję.
      a co ty tak kasujesz i piszesz te posty od nowa????
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • mariombm
        Classic
        • 2011
        • 27

        #4
        Podo :? bno przeginałem z Caps Lockiem i admin mnie kasował. Sory. Jestem tak wnerwiny na tą octvkę, że zamiast przeczytać regulamin zacząłem pisać. Ogółem uważam, że skoda jest naj naj i po raz pierwszy mam awarię. Nie to, że się chwalę ale mam 4 skodzianki w tym 2 fabie (1.9 sdi, 1.4 bp) i 2 octavki 1.9 tdi. Oczywiście sdi jest najlepsza (280 tyś km i żadnej awarii. Więc poszedłem dalej, a dalej to więcej elektroniki i tu błąd skody. Myślę, że wiele Wam pomogę ale w tym temacie potrzebuję pomocy od Was. Czekam na podpowiedzi.

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          mariombm, sprawdź bezpiecznik w kabinie ( nr. chyba 24 10A - ten sam co do sterownika wentylatorów chłodnicy ). Może coś się porobiło z wentylatorem ( przyblokował się/uszkodził ) i wywala zasilanie także dla klapki gaszącej. Przekaźnik główny ( styk 87 ) to raczej nie jest, bo nie miał byś sprawnych wielu innych rzeczy np. świateł.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • mariombm
            Classic
            • 2011
            • 27

            #6
            Witam. Bezpiecznik OK. Przy gaszeniu rzuca silnikiem i słychać buczenie. W drugiej nic takiego nie ma. Wczoraj włączyłem klime, było 15*C więc się załączyła ale wiatrak nie chodził !!! Ręcznie nie czuć żadnego oporu.

            Komentarz

            • abstinent
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4842
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              mariombm, a który wiatrak, bo są dwa :?:
              od klimy chodzi mały

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez mariombm
                12546 P3102, 12545 P3101.
                tu masz wyjaśnienie błędu P3101
                beschrijving, uitleg, handleiding, tips, trics, truucs voor vag-com voor vag auto's

                tłumaczenie

                wyjaśnienie błędu P3102
                beschrijving, uitleg, handleiding, tips, trics, truucs voor vag-com voor vag auto's

                tłumaczenie


                co prawda liche te tłumaczenia ale być może nakierują gdzie szukać przyczyny.
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  mariombm, mój błąd, bezpiecznik nr 24, ale w skrzynce bezpieczników wewnątrz komory silnika a nie tak jak napisałem w kabinie.

                  Jak dalej będzie źle, to zdejmij jeszcze gumową rurę idącą od klapki do intercoolera i sprawdź czy jak odpalisz a potem zgasisz silnik to, czy klapka się zamyka ( powinno to chyba nawet zadziałać bez odpalania silnika, wystarczy przekręcić kluczyk na zapłon a potem go wyłączyć ).

                  EDIT
                  Co do wiatraków to ten bezpiecznik nr. 24 to tylko ich sterowanie. Główny bezpiecznik zasilający wiatraki to nr 3 ( 50A ) z przodu/z boku skrzynki bezpieczników w komorze silnika, taki przykręcany na nakrętki. Jego też trzeba by sprawdzić. Jak wiatrak nie działa, a nie ma oporów przy kręceniu to mogły zawiesić się szczotki. Czasem perswazja młotkiem na to pomaga, jak nie to rozbiórka.
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • mariombm
                    Classic
                    • 2011
                    • 27

                    #10
                    Dzięki. Sprawdzę i odpisze.

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #11
                      mariombm, jak by się okazało, że B24 jest spalony i po wymianie dalej się pali, to odłącz wtyczkę od sterownika wentylatora ( sterownik jest zintegrowany z dużym wentylatorem ) a wtyczka od całości jest zamocowana na obudowie chłodnicy po jej prawej stronie ( stojąc przodem do auta ). Jak po tym zabiegu B24 nie będzie się palił, to znaczy, że coś "nie halo" z wentylatorami i trzeba z nimi powalczyć, bo robi się ciepło...
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        kowal 2002, są dwie opcje jeśli chodzi o wentylator
                        u mnie akurat okazała się sprężarka albo jakiś elektrozawór(wentylator włącza się razem z dużym czyli jak silnik trochę się nagrzeje)
                        sam wentylator podpięty pod aku działa normalnie
                        albo szczotki się zwiesiły

                        Komentarz

                        • mariombm
                          Classic
                          • 2011
                          • 27

                          #13
                          No i zrobione. Ostrzeżenia dla Wszystkich posiadaczy O2!!! Czym prędzej trzeba to sprawdzić zanim wystąpi usterka. Więc kładziemy się na pleckach i odkręcamy osłonę silnika. Patrząc od przodu po lewej stronie chłodnicy mamy uchwyty; przewodu gumowego do cieczy, wiązki przewodów elektrycznych i czegoś tam jeszcze. Podobno bolączką O2 1.9 TDI 105 KM jest przecieranie się wszystkich przewodów w tym miejscu. Sprawdziłem w mojej drugiej O2 i też już prawie przetarte!!! Wystarczy poodginać te uchwyty, żeby się nie stykały. W ten sposób zaoszczędzicie jakieś 500,00 zł. Tyle kosztowała mnie wizyta w SKODZIE. Więc kładziemy się Panowie i sprawdzamy. Jeżeli u Was też się tak przeciera, to wpiszcie się w tym temacie. Zrobimy mini sondę. POWODZENIA.

                          Komentarz

                          • czyzyk64
                            Elegance
                            • 2008
                            • 866

                            #14
                            ciekawe, chyba z ciekawości tez to sprawdzę, mariombm , mówisz o stronie kierowcy , czy pasażera?.

                            Komentarz

                            • AdamB
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 8039
                              • Octavia IV (NX3)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              #15
                              mariombm, a fotkę masz? Będzie lepiej szukać. :wink:
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz

                              • mariombm
                                Classic
                                • 2011
                                • 27

                                #16
                                Stojąc przodem do przodu auta to po prawej stronie za chłodnicą. Jak leżymy na plecach to po lewej. Jak będę miał chwilę wolną to zrobię fotkę. Ale z czasem mam krucho. Muszę zmykać. Narka Panowie.
                                PS. napiszcie jak najprościej wstawić tu foto. Wieczorem się odezwę.

                                Komentarz

                                • piotrek_os
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8162
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  klikasz na "odpowiedz" - później piszesz tresc a na dole masz "załacz plik" - pożniej "przegladaj" - wskazujesz miejsce fotki...., a poźniej "dodaj załcznik"
                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                  Komentarz

                                  • mariombm
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 27

                                    #18
                                    Przepraszam Was ale dziś nie miałem czasu zrobić fotki. Postaram się jutro.

                                    Komentarz

                                    • czyzyk64
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 866

                                      #19
                                      mariombm, no kolego , masz u mnie duże piwo, faktycznie dzisiaj sobie pozwoliłem na sprawdzenie i stwierdziłem i kabelek we wiazce kabli jest juz prawie całkiem przetarty, jezeli jest to to , to znajduje sie on pomiedzy rozrusznikiem a rura gdzie idzie plyn chłodniczy, patrzac od dołu po lewej stronie czyli kierowcy. Ida tam trzy przewody, jeden gruby jak palec od masy drugi tez taki sam oraz właśnie te kabelki we wiazce, przecieraja sie od tego od masy. Ja zaizolowałem dodatkowo dołozylem koszulke z węzyka i odgialem blaszke mocowania tego kabla.
                                      Faktycznie warto to sprawdzic. jeszcze raz dzieki za podpowiedzi
                                      Załączone pliki

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratoRS
                                        • 2009
                                        • 10986
                                        • Fiat

                                        #20
                                        czyzyk64, ciekawe czy tak jest tylko w bxe i bjb? może warto sprawdzić w każdym pdku? mam nadzieję, że w SI inaczej to wygląda, te wszystkie wiązki i kable z przodu. :|

                                        Komentarz

                                        • dwaoka
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 927

                                          #21
                                          ja dzisiaj sprawdziłem, to taki kabel obwiązany jakby czarnym plastrem - u mnie w porządku...

                                          niebezpiecznie blisko sa jednak przewody wychodzace z filtra paliwa - zwrócił mi na to uwage DGW - i troche podginal ostatnim razem...
                                          bkc+dsg

                                          Komentarz

                                          • mariombm
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 27

                                            #22
                                            Siemano. Jest mi strasznie głupio, ale dziś też nie miałem czasu zrobić fotki. Za dużo obowiązków. W sobotę prawdopodobnie będę na wymianie oleju to zrobię. U mnie w tym miejscu przechodzi jeszcze przewód z płynem chłodzącym, który też jest mocno przetarty. Jeszcze raz Was przepraszam .

                                            Komentarz

                                            • AdamB
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 8039
                                              • Octavia IV (NX3)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              #23
                                              Panowie, właśnie u siebie sprawdziłem i przewód wyciera mi dziurę na kolanie.
                                              Mam też prośbę, czy może podać lub wrzucić numer wg ETK-i tego węża (zaznaczyłem na czerwono na zdjęciach).

                                              [ Dodano: Pią 18 Mar, 11 15:11 ]
                                              Wytarcie wyczulem reka. Od gory go nie widac. Wyciera nie ten przewód co widać, tylko pod nim jest następny i to on jest winowajcą.
                                              Załączone pliki
                                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                              Komentarz

                                              • kowal 2002
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 5161

                                                #24
                                                AdamB, prawdopodobnie chodzi o 1K0 121 086 AN.
                                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                Komentarz

                                                • AdamB
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 8039
                                                  • Octavia IV (NX3)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  #25
                                                  Dzieki
                                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...